UNTUK BAGI PEKERJA SWASTA, MINTAK PERHATIAN BAGI YANG NAK BINA RUMAH ATAS TANAH SENDIRI GUNA PINJAMAN BANK & SEBENARNYA SAYA TAKDE BANYAK MODAL NAK BINA RUMAH NII

3D-rendering-of-a-house-in-construction-on-top-of-blueprints

INI MASALAH ANDA

            #Masalahnya sekarang ini, saya takde lah banyak sangat modal nak bina rumah, hanya ada duit simpanan sedikit jer dan ada lah duit EPF akaun 2 tu. Jadi boleh ke saya nak bina rumah atas tanah sendiri ni.

Boleh je nak bina rumah sebenarnya jikalau bajet bina rumah tu cukup dan kelayakan pinjaman bank pun boleh lepas, ini boleh semak DSR sama ada layak atau tak sekejap je kira-kira ni. Lepas tu nak tau tak gaji bawah 3K pun dah layak bina rumah yang berharga 150k , cumanya kita mestilah komitmen dengan bank tu kurang, ini tak gaji baru bawah 3k tapi pinjaman kereta jer dah 1k sebulan. Mana tak nya nak lepas, itu baru kereta belum personal loan ke kad kredit lagi.

Tapi jikalau kita ni rasa masih berkelayakan tak de masalah sebenarnya nak bina rumah atas tanah sendiri guna duit bank ni. Banyak khasiat kewangan kita nanti kalau saya tunjukan.

  • BACA LAGI

#1

  • Ok macam mana nak buat pinjaman bina rumah atas tanah ni. Ehh banyak manfaat tau kalau bina rumah pinjam dengan bank bukan apa, jikalau duit kita banyak sekalipun kalau kita arrange kan baik-baik untuk properties boleh berlipat kali ganda tau. Cuma nak bina rumah idaman rumah mahligai ni banyak prosesnya jikalau buat sendiri, memang kena banyak bersabar dan teruskan berusaha.

#2

  • Kalau buat sendiri tanpa ilmu memang akan give up la, kalau tak tau prosesnya. Tapi kalau dah tau prosesnya inshaallah mudah sahaja. Memang akan mengambil masa lama sedikit tapi takdelah sampai 2 hingga 3 tahun baru siap. Prosesnya macam nak beli rumah kos rendah atau rumah kos sederhana rendah juga. Walaupun lambat sikit pun kalau saya masih berpuas hati sebab rumah tu ikut citarasa kita sendiri dan design kita boleh pilih ikut sendiri tu..
"Kalau beli rumah kat taman perumahan biasanya tak kan dapat dengan harga yang kita bajetkan, betul ke tak ?"

CUBA ANDA TENGOK DAN BACA NI DULU KALAU RASA ADA PEKARA YANG BELUM ADA LAGI KAT BAWAH NI CEPAT-CEPAT PM SAYA NANTI SAYA BOLEH BANTU ABANG2 DAN KAKAK DENGAN PERKHIDMATAN PENGURUSAN TERBAIK KAMI.

#10 CARA WAJIB NAK KENA TAHU SEBELUM BINA RUMAH ATAS TANAH SENDIRI GUNA PINJAMAN BANK

1470399662_Marketing.png

#1 - Semak Kelayakan Pinjaman

> Semak Debt Service Ratio (DSR) Sendiri dulu, penting tau tau, kalau ini semak yang paling last sekali, takut frust nanti kalau semua dokumen dah complete rupanya kita punya komitmen untuk bina rumah idaman tak lepas pula.
> Semak Debt Service Ratio (DSR) bank yang mana boleh bagi margin pinjaman paling tinggi.
> Pastikan komitmen Dsr anda dalam 10% - 60% sahaja.

1470399671_SEO.png

#2 - Pastikan Akaun Simpanan Mencukupi

> Akaun simpanan mesti kene standby banyak kos kene keluarkan dahulu sebelum nak dapatkan pinjaman ini contohnya nak kena dapatkan kelulusan pelan kebenaran merancang dah 8k.
> EPF akaun 2 pun kene standby juga
> Pastikan poket kewangan anda dalam 10% - 30% daripada bajet harga rumah

1470399715_E-Commerce.png

#3 - Semak Tanah Sedia Ada

> Tanah berstatus pegangan selama-lamanya ( Freehold )
> Bumi Lot @ Non Bumi Lot
> Jenis Geran Bangunan (Kediaman)
*kalau geran masih status pertanian atau geran bersama, tanah mestilah di pecahkan lot terlebih dahulu, geran tanah mestilah jenis bangunan ye.

1470399607_Illustration.png

#4 - Dapatkan Pelukis Pelan @ Arkitek

> Design rumah idaman anda
> Bajet harga mampu milik
> Minta arkitek tersebut sediakan pelan draf untuk permohonan bagi mendapatkan kelulusan pihak berkuasa majlis atau pbt

1470399656_Branding.png

#5 - Dapatkan Kontraktor Perumahan

> Lesen kelas (A – F) & Kategori (1-7)
> Sesetengah kontraktor juga menyediakan perkhidmatan pengurusan permohonan pelan kelulusan daripada pihak berkuasa.
> Kontraktor mestilah mempunyai lesen seperti Roc, Cidb , Mof, Insurans dan mestilah mempunyai track rekod lebih daripada 5 tahun beroperasi

1470399674_App_Development.png

#6 - Penilaian yang di buat oleh Jurunilai

> Selepas mendapatkan sebutharga rumah idaman, anda boleh mendapatkan sebutharga nilaian rumah anda.
> Tanah juga perlu di nilaikan sekali ini kerana jikalau anda ingin membuat pinjaman bina rumah, pihak bank akan menilaikan dari tapak tanah (geran) dan juga rumah.
> Pastikan anda tahu anggaran nilaian tanah dan rumah anda sebelum membuat pinjaman

1470399594_Web_Design.png

#7 - Pihak Berkuasa Tempatan @ Majlis

> Permohonan kelulusan pelan pembinaan iaitu pelan kebenaran merancang (KM) di sahkan oleh pihak berkuasa itu sendiri.
> Permohonan luar daripada kawasan majlis, pelan tetap diperlukan kerana ianya syarat daripada pihak bagi pemberi pinjaman.
> Pihak berkuasa hanya mengesahkan pelan sahaja, segala kos pembinaan ianya tertakluk kepada jurunilai yang bertauliah.

1470399614_Social_Media.png

#8 - Bank Pilihan Bina Rumah

> Banyak bank yang menawarkan pinjaman perumahan akan tetapi hanya segelintir bank yang menawarkan pinjaman bina rumah atas tanah sendiri .
> Bank yang menawarkan pinjaman bina rumah ini biasanya menetapkan jenis-jenis syarat yang perlu kita patuhi dan ada juga yang perlu kita sediakan untuk dokumen sokongan pada bank. Antaranya :

1> Payslip gaji 6 bulan
2> Bank statement 6 bulan
3> Pengesahan majikan
4> KWSP statement
5> Salinan kad pengenalan
6> Salinan Geran Tanah (Copy Of Tittle)
7> Salinan surat kelulusan permohonan pelan kebenaran merancang (KM)
8> Pastikan Kontraktor mempunyai dokumen seperti SSM, ROC , CIDB , MOF dan sebagainya
9> Proposal pembinaan rumah idaman anda, tugas kontraktor
10> Fix Deposit jika ada
11> Report book daripada jurunilai
12> Ctos Report
13> Ccris Report
14> EA form
15> Penjamin

> Margin pinjaman bank dari 60% - 80%
> Pastikan bank pilihan anda memberikan nilaian yang paling tinggi

1470399667_Newsletter.png

#9 - Peguam

> Menjadi keperluan melantik peguam yang berpengalaman atau pun sudah biasa berurusan dengan LPPSA.
> Untuk membuat surat perjanjian
> Memberi cadangan kontraktor dan arkitek yang pengalaman.
> Pastikan peguam yang di lantik adalah panel kepada bank

1470399662_Marketing.png

#10 - Senarai Semak

> 1. Semak kelayakan
> 2. Akaun Simpanan
> 3. Tanah Lot
> 4. Arkitek
> 5. Kontraktor
> 6. Jurunilai
> 7. Majlis @ Pbt
> 8. Bank pilihan
> 9. Peguam

JADI SEKARANG INI

Macam mana nak bina rumah atas tanah sendiri guna pinjaman bank?  Faham tak, lepas ini anda boleh cuba lengkapkan mana-mana yang kurang tu. 10 cara wajib ini yang anda perlu buat sebelum nak buat rumah jikalau nak pinjam dengan bank .

TAPI ………Fuhh……rasa macam berat ke nak ikut list ini, macam susah jer, macam payah jer. Ok saya faham memang banyak prosedur yang kita kena ikut akan tetapi banyak kelebihannya. Kalau anda rasa macam susah nak ikut prosedur ini dan anda seorang yang banyak duit dan ingin bina rumah kediaman anda secara bayar CASH …..teruskan .

Akan tetapi saya akan tunjukan apa kelebihan jikalau anda bina / beli rumah menggunakan pinjaman Vs bina / beli rumah menggunakan tunai. Apa kelebihannya jikalau kita bina rumah pinjam dengan bank.

  • BACA LAGI

[Bina @ Beli Rumah Secara Pinjaman Vs
Bina @ Beli Rumah Secara Tunai]​

1465237060_resolutions-11.png

Bina @ Beli Rumah Secara Pinjaman

  • Penting duit lebihan simpanan boleh di simpan untuk tujuan kecemasan
  • Duit sedia ada boleh di laburkan semula dengan membeli rumah lain
  • Boleh buat deposit membeli tanah secara pinjaman dan mendatangkan hasil
  • Boleh membina unit rumah yang lain
  • Boleh di janakan seperti simpan di tempat yang betul seperti melabur dalam saham patut syariah
  • Melabur di tempat ilmu
  • Boleh membina rumah sewa
  • Melabur di tempat yang boleh mendatangkan pasif income dan boleh membayar semula pinjaman tersebut
  • Boleh membeli emas
1465236987_resolutions-16.png

Bina @ Beli Rumah Secara Tunai

  • Tabung kecemasan semakin berkurang
  • Nak melabur hartanah yang lain akan menjadi terhad
  • Pulangan hasil keuntungan ROI dalam hartanah sangat rendah
  • Kegawatan ekonomi boleh berlaku pada bila-bila masa dan ia akan memerlukan tunai yang banyak di tangan
  • Keterbatasan untuk pergerakan seperti aktiviti melancong bersama keluarga
  • Tidak dapat melabur lagi jikalau terjumpa satu peluang yang besar di depan mata sebagai contoh ada orang yang terdesak ingin menjual hartanahnya dengan sangat murah dan di bawah harga pasaran dan kita akan kecundang di situ.

#p/s: Jikalau anda adalah orang yang banyak duit sila abaikan mesej ini, tujuan mesej ini adalah untuk berkongsi bahawa ingin membina rumah impian ini adalah panduan atau rujukan semak cara-cara untuk proses mendapatkan pinjaman.

TAHUKAH ANDA SEMASA & SELEPAS BINA RUMAH INI APA YANG ANDA AKAN DAPAT

SEMASA RUMAH DI BINA

Tambah pengetahuan

Anda melakukan untuk keluarga yang tersayang

Rumah impian terlaksana dengan segala tindakan anda

Anda akan kelihatan seorang yang professional

Membuatkan anda jadi matang dalam institusi hartanah

Segala kos anda boleh per incikan dengan bajet yang sedia ada

Hiasan dalaman dan rekabentuk rumah anda boleh mencipta dengan kreatifiti sendiri

Anda juga boleh menambah pendapatan dengan rekemen orang lain, biasanya boleh dapat komisyen daripada kontraktor

selepas RUMAH DI BINA

Anda jimat berganda-ganda

Rumah ada nilaian tersendiri

Anda kelihatan lebih professional

Impian untuk keluarga tersayang tercapai

Harga memang ikut bajet dan mampu milik

Harga akan mengikut tafsiran pasaran semasa

Rumah ini akan di lihat di mata bank mahupun ejen hartanah

Anda sendiri boleh di jadikan testimoni dalam produk hartanah

Dapat rumah mahligai idaman dengan harga mampu milik mengikut bajet

Jikalau hendak di jual atau refinance kepada bank sangat mudah dan senang

Lebih matang dalam hartanah walaupun dapat buat satu sekali pun pengalaman akan mengajar erti kehidupan

Boleh ubahsuai apa sahaja sekalipun mengikut citarasa anda sendiri kerana bukan rumah sewa lagi

ini perkhidmatan kami

  • Semak kelayakan pemohon
  • Penyediaan lot tanah @ tapak rumah
  • Penyediaan kontraktor & proposal bina rumah
  • Penyediaan jurunilai
  • Penyediaan khidmat guaman
  • Penyediaan panel institusi kewangan
  • Penyediaan harta pusaka (wasiat)
  • Khidmat konsultansi harta tanah
  • Penyediaan pemantau & runner

Memang ohsemkan jikalau kita bina rumah atas tanah sendiri pinjam dengan bank. Masalahnya dekat sini tak tahu cara-cara atau langkah-langkahnya memang anda dah boleh jalan sendiri tapi sekarang ini saya sudahpun jelaskan kira 90% tau maklumat ini, selebihnya 10% tu adalah teknik macam mana nak lepaskan pinjaman bina rumah tu, yang itu memang kena ada skill dan boleh contact saya nanti.

Jikalau anda mempunyai sebarang masalah atau nak bina rumah atas tanah sendiri, inshaallah kami akan bantu dengan perkhidmatan terbaik kami. Caj perkhidmatan kami pun takda lah besar mana dalam 7% sahaja cuma perkhidmatan kami ini memerlukan skill dan kepakaran bukan mudah nak uruskan sampai siap rumah ni, kalau setakat jual beli rumah senang jer dan tempohnya pun dari 6 – 10 bulan baru siap dan komisyen diaorang pun dah 3 %, tapi kalau nak bina rumah atas tanah sendiri memang mengambil masa yang lama ada yang sehingga 2  ke 3 tahun, service ini rare ok bergantung kepada kewangan pemohon, dokumen, tanah dan rumah, ok bukan apa kami buat ikut progress dan tuan rumah pun boleh bayar ikut progress jadi takda la membebankan.

Yang penting pelanggan kami sangat berpuas hati dapat sebuah rumah idaman untuk keluarga tersayang untuk anak-anak dan isteri tercinta sampai projek rumah ini di siapkan.

Sebelum itu kami ada tawaran istimewa untuk anda jikalau anda dah cukup kriteria dan memang nak sangat bina rumah atas tanah sendiri pinjam dengan bank, kami memang nak membantu anda sangat-sangat jikalau anda betul-betul berminat hendak bina rumah atas tanah ini menggunakan pinjaman.

Kami bagi special upah caj kami serendah 5% beserta percuma dokumen perjanjian membina rumah atas tanah bernilai Rm400, jadi anda jimat 2% dengan wang saku anda Rm400. Promosi kami tak banyak sebab memang dah terhad.

#PERCUMA

  • DISKAUN 2%
  • PERJANJIAN MEMBINA RUMAH ATAS TANAH BERNILAI RM400.00

“CALL KAMI SEKARANG”

Hubungi kami segera di talian atau anda boleh klik link dibawah :-

–> > Sales TRG : 07-562 7738 
–> > Sales TRG : 07-562 7738 
–> > Sales TRG : 07-562 7738 

HUBUNGI KAMI SEGERA

Berminat Untuk Membina Rumah Atas tanah Sendiri, hubungi :

No. Telefon

Sales TRG : 07 - 562 7738
Email : takzimrich.sales@gmail.com
Website : www.takzimrich.com

Waktu Bekerja

Isnin - Jumaat : 9:00 Pagi - 5:00 Petang

Hak Cipta Terpelihara 2018 - 2020 @ Takzimrich Group Sdn. Bhd.